Digital journalistik

(The book is in Danish, and so is this page.)

Digital journalistik er et relativt nyt fænomen, der på én gang udfordrer og viderefører journalistikken, som den har set ud gennem det seneste århundrede. For digital journalistik omfatter brugerinddragelse, deadlines hvert 5. minut og mediekonvergens såvel som traditionelle redaktionelle rutiner og klassiske journalistiske værdier.

Jeg giver i bogen Digital journalistik en kort og letlæst introduktion til den digitale journalistik og dens formater, forandringer og forretningsmodeller. Fokusset er primært på danske forhold, men der inddrages også eksempler fra den internationale medieverden.

Bogen er rettet mod medie-, journalistik- og kommunikationsstuderende og mod alle andre, der er interesserede i journalistikken og den udvikling, den gennemgår i den digitale tidsalder.

Digital journalistik  udgives af Forlaget Samfundslitteratur som en del af deres serie Kort og præcist om medier og kommunikation. Den udkommer efter planen i starten af 2018 men kan vist allerede nu forudbestilles hos forlaget eller andre boghandlere (eksempelvis Saxo.com, hvor den faktisk er lidt billigere).